Uthyrning av lokaler

Vi har lokaler för uthyrning.

Från det lilla sällskapet på 6-8 personer upp till ca 40.

Ring oss för ytterligare information och prisuppgifter.  "Kika in på museet" här till vänster längst ned och ta en titt på ett av rummen – Magdarummet som är vårt största rum.

Ställ upp som värd på
Lidingö Museum!

Vill du ha en trevlig sysselsättning?
Vi är idag drygt 25 museivärdar
men vi behöver fler.

Värdskapet innebär främst att
ta emot besökare – och sköta
museiboden med lidingöprodukter
och böcker till försäljning.
”Tjänstgöringen” kan handla
om 2-3 dagar i månaden (3,5
timme/per gång), du väljer själv
tider.
Tycker du om att träffa människor
är detta tillfället!

Ring kansliet 765 75 67 för
mer information eller maila: info@lidingohembygd.se Välkommen!

Lidingö Museum

Välkommen till Lidingö Museum.

Du hittar oss i Villa Fornboda, ett innehållsrikt hus från förra sekelskiftet alldeles intill Lidingö Centrum.

Här på lidingöbornas eget Museum kan du bekanta dig med vår stads framväxt – från jordbruksbygd till modernt samhälle. Här finns utställningen Historien om Lidingö. Den berättar om tiden från det vår ö steg upp ur havet, genom utvecklingen från en jordbruksbygd, där året 1774 var ett betydelsefullt årtal, fram till dagens samhälle. Du kommer att uppleva en kavalkad av händelser genom åren.
I varligt restaurerade rum kan du beskåda möbler och ting från förr. I museet pågår hela tiden en eller flera utställningar kring teman som anknyter till Lidingö. De kan handla om allt från industrihistoria till barnteater, mode eller motorsport.

Lidingö Museum är en kulturell mötesplats för lidingöbor och andra intresserade med kultur- och musikprogram, filmkvällar m.m. Grupper kan hyra lokal på museet för egna sammankomster.

Du som vill veta mer om hembygdens historia är välkommen att botanisera bland lidingöböckerna i Museiboden där du också hittar trevliga ”lidingö-presenter”.

Lidingö Museum är en del av Lidingö Hembygdsförening och allt arbete vid museet sker på frivillig grund. Flera arbetsgrupper är engagerade i att hålla museet öppet, skapa utställningar och program, sköta hembygdsföreningens samlingar och lokalhistoriska arkiv med foton och annan dokumentation om Lidingö.

Museet är öppet: se startsidan.

Besöksadress: Lejonvägen 26 A – mittemot Coop i centrum.

Kika in på museet...